Träningen - igår

Som jag känt på henne har hon varit väldigt stel i halsen. Ställt huvudet utåt och skjutit in bogen.

Mycket riktigt, hon hade en STOR nackspärr. Så vi fick jobba henne inåt med halsen. Överställa henne inåt och utåt och ALLA gångarter. Sedan fick jag lite övningar jag ska göra på backen med henne. Men skönt att vi kunde släppa den.

Så framöver ca 1,2 veckor har jag ett annat schema för henne så att hon ska behålla sin mjukhet hon fick igår.

Jag ska rida henne varje dag. Dom dagarna jag inte ska rida ska hon gå i paddocken 15 min och då är det endast mjukgörande i halsen för henne. Och dom dagarna hon ska gå är det först mjukgörande, hals 15 min och sedan det passet jag tänkt INNAN.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0