Min ponnys kost

Jag är så otroligt noga med Limones kost, nu skojar jag inte om jag säger att jag är överdriven.
 
Nu på sommaren får Limone endast 6 kilo hö under en dag. Hon har perfekt hull och går grymt på det.
Ni får tycka som alla andra i min omgivning att det är alldeldes för lite. Men vetrinärer, tränare och alla utanför säger som jag, perfekt hull.
Sen får hon 1 kg lusern, miniraler, raps-olja och något pulver för hennes hovar som jag inte vet vad det heter, hehe.
 
Detta är hennes tunna kost som hon funkar perfekt på.
 
Vilken kost går era hästar på? Spännande att veta!


Kommentarer
Emilia

Aa asså mina hästar går på endast 5,5 kg hö/ dag. Tycker det är alldeles för mycket med ett halvt kilo till nämligen.

Sen blir dom så himla snygga när dom inte får så mycket mat. Helt otroligt vilka nackmuskler det bygger!!!! Sen blir hovarna mycket glansigare av 6,5 kg hö än av 6 kg hö så det är ju bra!!!!!!!!!!

2013-07-11 @ 20:44:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0