LOVE LOVE LOVE

Något vi är grymt dåliga på. Nu menar jag verkligen ALLA. Du, du, du, du och Håkan apström som står och säljer korv på glassgatan 5. ALLA borde ta åt sig.
 
Vi är grymt duktiga på att trycka ner varandra... Grymt duktiga på att få elever att springa in på toaletten och storgråta.... Duktiga på att få andra att känna sig mkt minder värda.
 
Ser det varje dag hur folk bara trycker ner andra. Vissa blir utpekade till dom som alla får kasta skit på och provecera så in i helvete. När det är dom personerna som INTE klara att resa sig gång på gång.
Det är så sjukt... Hur man pekar ut vissa till att bli det mosade köttbullen som man får sätta kniven i när och hur man vill.
 
Jag står upp inte upp för sånt.. Diggar alla ni som sätter ner foten.
 
Och vet ni... Jag är så j*vla besviken på mig själv att jag aldrig sätt ner foten när en traktesering mot någon utpekad pågår innan. Alltid trot att sålänge jag inte säger något är jag inte delaktig.. Aha så sålänge munnen är tyst är man bäst och står upp för rätt och fel?
 Man är exakt lika dålig och elak själv om man bara står och tittar på i sin lilla grupp som att  kastar ut sig fula ord.
 
Idag står jag upp för det som är rätt och fel. Spelar ingen roll om jag behöver säga till en vän jag står grymt nära eller om det är Håkan Apström ´som säljer korv som jag aldrig träffat.
Mobbing är inte okej, på vilken nivå det än ligger.
 
Jag ber DIG. För ett bättre klimat på diversa skolor och på internet. Våga kliva ut och stå upp för allt du vet är fel. Vi ungdomar kan få andra ungdomar att må bättre genom att sätta ner foten för det som inte är ok.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0