Grym HELG

Haft en sån mysig helg. Jag menar det verkligen. Fått sova ut till klockan är 09.00 och sedan sprungit ut till stallet och ridit riktigt grymma pass på ponnysarna.
 
Igår var jag i stallet från 09.00 till 21.00 på kvällen. Red, fixa stallet, badade båda smutsgrisarna och sedan betade dom och på kvällen fick dom varsin promenad.
 
I fredags åkte jag och pappa iväg tillsammans med några andra vuxna och hämtade 270 balar hö typ. Sedan grillning och efter det lastades allt in. Mycket skratt och grym dag.
 
Idag gick jag åter igen ut tidigt till stallet och gjorde övningarna på limone i paddocken, blev väl 15 min eftersom dom dagarna hon ska vila egentligen ska jag bara rida tills hon är mjuk. Och hon var faktiskt grymt mjuk idag.
 
Precis tagit ett långt bad och laddad upp för en vecka till, en vecka närmare sommarlovet.
 
Veckan som kommer då? Limone ska gå mycket. Och rätt hårt med fokus på lösgörande och styrka. I en period går hon väldigt intensivt och hårt. För att i sommar kommer hon få en veckas lov och bara stå och smälta allt.
På lördag ska jag på bröllop och sedan på kvällen åka iväg någonstans jag inte vet vart.... hmmm?
 
Love life.
Bild från i somras.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0