Varför köpte jag just Limon?

Jag hade kollat runt länge efter en ponny, varit och provridit ponnysar i hela landet, tro mig.
Alla hade jag fått ett bra första intryck på MEN en ponny hade hade blivit riden av en tjej som har det som sitt jobb, den ponnyn blev liksom galen om den var på dåligt humör eller på tävling, så nej.
En var en hingst som jag var såååååhääääär sugen på och jag ångrar faktiskhatat jag inte tog hem han, seriöst ångrar det jäkligt mycket. 
Jag fick frågvisare om jag ville rida en och annan från jennylund, ångrar detta mycket speciellt hos en ponny.
 
Våra grannar som varit med på alla mina provridningar och vänner till familjen hade kontakt med några nere i Skåne, som hade en ungponny som var till salu. 
Så vi åkte ner med transporten nån vecka efter. Kom in i stallet där hon stog, hon kom fram och hälsade och var sjukt trevlig och gosig, det första jag tänkte " hur ska denna ponnyn klara något ". Ägaren släppte ut henne i hagen och jävlar. Degången har jag aldrig sätt innan, DAMN. Mamma och alla andra sa att detta var en ponny med kapacitet, jag vill seriöst inte ha denna ponnyn, men hållde detta för mig själv. Mamma och ägaren skrev på kontrakt och vips stig hon i transporten som hon knappt kom in i eftersom hon var så tjock.
 
Kom också ihåg att innan vi åkte frågade jag om jag ville ta med en till häst och rida, den var jag mer sugen på haha. Satte mig i bilen och ägaren sa " kämpa med henne n. Och ta vara på henne"
vips så hade jag en ponny.
 
Men se nu, vilken skillnad. Även om jag varit sjukt nära på att sälja henne pga hennes hovar och allt sånt. Ångrar inte en ända sekund att vi köpte henn, och jag vet att om man lägger ner tid på henne kommer hon bli något bra.
 
Detta var efter en veckà här uppe,
 
här nere har det gått ca 6 månader.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0