Min vecka

Jag ha suttit länge med enna vecka - klippt och klistrat i mitt huvud för att få ihop den första veckan BRA. Jag ska börja med att lanera mina veckor in i insta ditalj - när det e mycket som ska gå ihop och man ska lyckas  lyckas man om man planerar noggrant. 
 
Vilket jag vill  första veckan i skolan e viktig för mig- kunna känna mig lugn fasten den där lilla stressen alltid ligger där.
Min veckor med skolan e långt ifrån softpotatisveckor - därav väljer jag att planera för att kunna få en stabil vecka.
 

Tisdag: Vi slutar 14:50 på tisdagar, då gäller det att lägga på en extra växel för att kunna få ridit innan mörkret.
Killen ska ridas ut, han ska få galoppera av sig lite eftersom haninte gjort det på ett tag. Knaptorp blir det.
Limone ska ridas i paddocken, mycket öppnor och slutor i skritt och travs lite på volten simply.
 
Onsdag: Limone ska promeneras bara, ska gå ut och springa med sara efter det.
 
Torsdag: Killen ska ridas ett hårt pass i paddocken, lösgörsnde övningar.
Går ut och springer efter det också.
 
Fredag: Limone ska få klättra lite - mycket muskler bildas. Kanske hänger med någon kompis också.
 
Lördag: Killen ska ridas ut, fokusera på att få honom lugn. Limone promeneras.
 
Söndag: Helt ledig, kanske hjälper till i stallet. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0