Min åsikt

Fick en tanke igår, kollade på en video om tånåringar som blir så sjukt mobbade att dom inte vill leva.
 
Har en stark åsikt om detta som jag står fast vid HÅRT.
 
Personer som mobbar andra - mär inte bra själva.
Kan vara föräldrar som är missbrukare, ont om pengar eller umgås med personer som inte är bra för en.
Då bildas en ond cirkel - man utsätter andra för att man själv inte mår bra.
 
Jag säger verkligen inte att detta är okej för det är det inte, verkligen inte. MEN det finns nästan alltid en bakrund.
 
Personerna som då usetts för mobbing varje dag, säger bara hands up.
Starka som tusan, verkligen.
Tänk dig själv att få kommentarer om att du e tjock, smal hora, ful, dum i huvudet och ALLT. Och i svåra fall misshandlad, jag tror verkligen att självförtroendet fräts ner ordentligen och man blir rädd för ALLA.
 
Men någonstans måste det väl endå gå en gräns? Det finns ingen gräns - utan gränser kommer är självmord finns i huvudet. Om du får höra att du är helt värdelös och att det inte finns någon som helst andledning att man finns under många år så tror jag faktiskt att man blivit så nertrampad att man inte vet en egens bästa - då börjar man fundera om det faktiskt finns någon andledning att man lever.
 
Vips så börjar man skära sig själv i handen, slå sig själv och massor av saker bara för att man tror att man e värdelös..
 
Detta e verkligen fruktansvärd, att folk kan mobba och leda till att personer vill ta livet av sig.
Någonstans i det hela tror jag det är viktigt att sätta sig ner och tänka över sig själv, men jag vet inte kkanske tänker man inte på något annat än att det inte finns någon ide att leva.
 
Om det finns någon som läser min blogg - och har bivit utsatt för dehär. Vill JAG att DU sa veta en sak.
Du e bra som du e, verkligen inte värdelös. Sträck på dig och var stark.
 
Verkligen ett allvarligt och känsligt ämne men ändå något som många glömmer bort.
Tänk att du har en dålig dag i skolan, kanske i 5 dagar och blir helt krossad. Tänk på dessa killar och tjejer en stund. * Host *
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0