Kallt, kallt och kallt

Har blivit em uppstoppad pinne, inte alla som väljer att motionera tre stycken övetpigga ponnys och hästar när klockan e 20.30 i kyla som jag vet inte vad..

Idag när jag skulle rida killen stog han på gången och frös och skaka, stackarna. Så skyndade mig ut i paddocken. Ibörjan var han mef som en stel pinne. Men gjorde lite övning som jag gör med han, små volter och lösgjöranden. Han bärde upp sig enromt mycket mer i galoppen idag och hade en lugn takt, i slutet var han som en ung tävlingsponny.
Fixa stallet och dedär och gick sedan ut med två andra tjejor och promenerade 3 GALNA hästar. Blev bara en med en spark och en med trötta armar.

Nu hoppar jag ner i ett varmt bad en stund, ses.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0