Hjälpmedel inom ridsport

Tänkte skriva lite om vad jag tycker om hjälpmedel, gummisnod. Jag tycker det är MÅNGA som använder dom i onödan och många som inte kan hanetera dom på rätt sätt. Det e sjukt igentligen att folk kan spänna upp dom så hästarna varken kan få pusta lite eller något. Dt är fel, tycker bara för att man har en häst som håller upp huvudet hela tiden ska man inte spänna åt den för kung och fosterland, ponnyn ska kunna se upp lite, enligt mig.. Ponnysar som tar upp huvdet och velar, antingen så är det så, och då tycker jag personligen att man inte ska göra något, om ponnyn e den. eller så bror det på något. Men nu e det många som använder dom bara för att ha en häst som dom VILL ha er på tyglen för att det ser bra ut, det tycker jag inte är bra.. Man ska inte göra något inom riningen för att det ser bra ut, skit i att folk tycker, " amen du kan inte få din ponny att tampa under sig " om man kämpar kommer man även få framgång, då ska man inte ISTÄLLET sötta på gummisnodd för att slippa göra jobbet själv. Om man behöver gummisnodd, e det grymt att ha det. Finns det något bättre hjälpmedel en det? Men om du rider på det bara för att, tycker jag att det är fel mot din häst. När man använder den också, ska man kunna hantera den på rätt sätt, om man använder något ska man kunna hantera den också.. Just my åsikt, vad jg tycker, and thats it. http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRrXEOV6AloEiQQLFa0agi9YDaP6E-Sogmixg0l3cvFtY3PUUl0


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0