Godnatt mah lovers

Då var denna dagen slut.
 
Idag har någon blivit utsatt för mobbing.
Idag har någon blivit sviken av sin närmsta vän.
Idag har någon gjort sig stolt.
 
Tänk igentligen vad mycket som händer i sverige på EN dag.
Att personer blir kränkta av dom i samhället, sjukt igentligen.
 
Och allt snappar tidningen upp. Att idag har " han gjorde självmord". Tycker att tidningen borde visa lite respekt mot familj och vänner. Om det hade varit jag som hade blivit mobbad och inte mått bra, hade jag inte velat att tidningen la syftet på att en 12-åring inte mår bra, jag hade velat att syftet skulle vara VARFÖR .
Få fram mobbingen och vad det kan leda till, men istället sätter sig tidningen på det som är roligare att läsa om.
Om tidningen då kommer fram och ut med att mobbingen är ett stort problem i dagens samhälle tror jag folk kommer stanna upp och tänka en stund, en åsikt.
 

 
Vill också hylla tre personer, som jag tycker ska sträcka på sig.
 
Olivia -  Utan dig hade inte jag varit denna självsäkra personen jag är idag, du lär mig sjukt mycket om livet och vad som är rätt och fel, hands up.
 
Sara - En oerhört nära vän som alltid finns där när tårarna är påväg att läcka ut, man får en hand på axeln och får en pusch, hand upp girl.
 
Emilia - En vän som jag säger allt till, hon säger vilka val som är rätt och i sluändand blir dom det också, right?
 
Dessa tjejer är dom jag litar på. Go girls.
 


Kommentarer
Olivia - mitt livs citat

Vad snäll du är Elin! Tack för att du ser mig på det viset, du är bra du!

2013-01-15 @ 00:23:46
URL: http://mittlivscitat.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0