GÄSTBLOGGNING - OLIVIA

Hej allihop, vill ni veta en sak?
Jag är en tjej på 18 år, bloggar på www.mittlivscitat.blogg.se och känner Elin som om det vore en släkting. Jag frågade Elin ifall hon kunde gästblogga på min blogg just för att jag ville ha en yngre tjej som visade att även en 12 åring kan om hon vill. Så därför bestämde vi att hon får gästblogga på min blogg och jag på hennes. Jag vill framförallt få möjlighet att få gästblogga på hennes blogg därför att jag vill förklara för er vilken otrolig människa Elin faktiskt är och hur hon kämpar med allt som hon tar sig an. Sedan så ville jag också ge vissa ett litet uppvaknande om hur man ska bete sig och behandla andra.
Elin är en tjej som jobbar för det hon vill ha och det hon står för. Vill hon något så kan ni ge er tusan på att hon kämpar för det. Hon lämnar inget åt slumpen och planerar allt i minsta detalj. På det viset når man framgång och inte minst en vardag som är upplagt så man ska hinna med allt.
Jag som är 18 år, borde ta lärdom av Elin och hennes planer och hur hon verkligen ger 100 procent på det hon gör. Med hennes målinriktade sätt når hon framgång med stormkliv.
Som ni vet är ju jag en del år äldre än Elin och därför försöker jag såklart vara en bra förebild, men även påvisa att även som 18 åring kan man vara barnslig och skoja runt – allt måste inte vara allvarligt och till punkt och pricka jämt. Vissa saker är såklart viktigt att man håller på en ordentlig nivå, medan andra saker kan man ta med en nypa salt.
Ni som läser Elins blogg, vet att hon inte alls har mycket för så kallade vänner som beter sig illa eller behandlar folk på fel sätt. Ni vet också att hon skrivit mycket om att folk har behandlat henne illa och svikit henne.
Vet ni vad jag tror det beror på? Elin är för stark för att vissa människor ska klara av att vara i hennes närhet, hon är för stark för att andra ska känna sig bekväma – när de vet vilken nivå Elin själv ligger på.
Tänk på hur ni behandlar andra, för tillslut får ni smällarna tillbaka – antagligen inte av Elin, men på något sätt. Så tänk på vad ni gör innan ni beter er illa emot andra.

Vissa av er kanske undrar hur jag och Elin känner varan? Det är en rätt enkel historia. Båda gillar hästar och på den vägen var det.
Jag skötte min släktings hästar och Elin som liten flicka bodde granne med mina släktingar och deras stall och fick börja rida där. På den tiden var Elin väldigt liten i mitt tycke och jag tyckte väl mest hon var lite i vägen, men nu är det inte alls samma sak. Elin är en vän, trots den stora ålderskillnaden och vi har gjort mycket ihop. Både roliga och mindre roliga saker.
För att runda av det här så vill säga att ni som läser Elins blogg, borde ha i bakhuvudet att Elin är en tuff person, som vet vad hon gör och vad hon står för, så därför borde ni ta en viss lärdom av henne. Äldre som yngre, men Elin vet vad hon håller på med.

Glöm inte av att du är bra Elin!

Ha det så bra allihop och hoppas vi kan höras någon gång igen! ;)
Kolla gärna in på min blogg, www.mittlivscitat.blogg.com



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0