En dag hos mig, Elin

Jag verkligen älskar att läsa hur en dag ser ut på bloggar. Roligt att få en inblick i andras vardagar och hur dom har det. Så gör en själv.
 
Min klocka ringer 06.10, snozzar till ungefär 06.30 och går upp. Fixar iordning mig och äter frukost. Sätter mig under mitt gosiga täcke igen och bloggar till er, mys. Vid ungefär 07.55 kör pappa mig till skolan.
Ja, dagen i skolan vet ni ju nog, right?  Har rätt långt att gå hem, typ 30 minuter så en bra bit faktiskt.
Går in, sätter mig på toa och tvättar händer. Eat some food och brukar tyvärr sitta en stund med mobilen innan jag går ut till stallet. När jag väl är ute i stallet e det bara att börja rida typ, haha. Nä, rider hästarna efter varandra. Borstar, lindar och dedär. Ut och rider och in i stallet igen. Flätar svansen och lindar av, på med täcken och så. Sedan in i boxen men hö, mys. Mockar boxarna och in med nytt spån eller torv om det behövs. Sköljer ur vattenspännerna och fyller på med nytt. Gör 8 höpåsar och soppar stallgången ren.
Sedan blir det hemåt vid ca. 18.00 och kollar instagram och lite bloggar.
Tar en skön dusch och äter medans datorn och bloggen åker fram på nytt inlägg.
 
En vanlig dag för mig, hur ser era dagar ut? 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0