Dagen och lite annat

Skolan rulla på, plain and simply.
Var nog den mysigaste dagen att gå hem i på länge, 14 minus med en varm sol och snö, hur mysigt låter det?
Gjorde varm och oboy med grädde, franska och svenska och emilia på skype, sjukt mysigt faktsikt.
Kommit in i ett bra upplägg med allt nu liksom, pluggar och kämpar med det. Båda ponnysarna är inne i en period där dom går som klockor. 
 
Och nu kommer det, vad händer med limone och hur gick det?
 
Vi började träningen med att kolla om hon inte var halt vilket hon inte var. Skönt att få det berkäftat av en duktig tränare liksom. Galopperade av henne lite eftersom hon var pigg, efter det säger jag bara jisses. Hon svävade på stget och blev väldigt känslig och energisk. Gjorde en sjukt bra övning som jag kommer göra i fortsättningen vilket ni med kan göra med era ponnysar om dom inte vill använda bakdelen. Travade in på medelinjen och travar sex steg, gör en volt åt vänster sedan sex steg igen och en liten volt till höger osv.  Shiit vilken känsla det blev. Hon var helt genomblöt efteråt, haha<3 Fick beröm i massor av tränaren. Verkligen så sjukt nöjd över henne och min ridning.
 
Nu ska jag träna lite på SV - har prov imorgon.
 
Guuuud vilken bra dag jag haft, det blir ju bara såhäääääääääääääääääääääääääääääääääääär mycket bättre med en övergrym statistik. Tackar, ni e bäst.


Kommentarer
Olivia - mitt livs citat

Vad bra att det gick bra på träningen!

2013-01-23 @ 21:59:40
URL: http://mittlivscitat.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0