Fråga..

Varför har du så konstigt träningsupplägg för limone? inget illa menat..
 
Som ni vet har hon varit skadad under en längre tid. Påväg att ta bort henne, en sån fin ponny tänker man inte ens den tanken om det inte var jäkliy stort..
Vi var rädda över att hon inte skulle bli frisk och bara kosta pengar. Roligt live eller? Knappast.
Tror att vi var där första gången i 10 timmar. dm fick skära bort halva hoven eftersom den var förstörd..
det var inget vi hade gjort fel. Hon givk i en smålerig hage som alla hästar gör. hon stog på underlaget torv.
Hennes fötter klarar inte lera på det sättet då det fräter upp dom, hon är även alerigisk mot torv.. 
Alltså hade hon aldrig något tillfälle att torka upp hovarna som tydligen var viktigt för henne..
det är därför hon inte förens nu hon är inriden. Ska jag vara ärlig trodde jag knappast hon skulle bli frisk på 4 månader. Alla trodde hon kanske skulle bli frisk nästa sommar men nopp.. Och inridningen blev en prövning om hon över huvud taget skulle klara ridningen. men ponny blev inriden på 2 veckor och se nu.. det ÄNDA hon inte gör är att fatta galopp samtidigt som hon ska bära upp sig, men konditionen finns jöö inte där, hon har ju intr gjort något..
Nej tillbaka till frågan. Jag vill spara på henne. När jag rider henne två veckor i veckan och resten promenad.
provat att rida henne mera men hennes fot är inte tillräckligt tibakavänd och hennes fötter inte pallar det en då hon blir lite halt. men seriöst förstår det, im wating.. men med två pass med mig på ryggen går hon perfa. sparar på henne oc kotlederna som hon även råkade få för fel stabilisering. hon går ju utåt med foten då man har fått skära bort så det blir så och om det blir för mycket blir det kotleds inf.. men hon funkar prima, vänta bara..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0