Den långa vägen

Har ni någon gång tänk på att bortskämda barn är dåligare än barn som får det dom behöver inom ridningen?
Föräldrar som ger barnen ALLT, lastbil till guldiga boots som kostar över 2000. barnen bli bortskämda och tror att dom är dom ända som kan något i ridningen. Har tillgång till skrittmaskin, solarium är en annan femma men jag tror ni vet vad jag menar, eller? Medans barn som får det dom behöver, punkt. Ingen säger till dom att dom ÄGER ut alla utan tar det dom har.. Och vem är det som regierar på tävlingsbanorna igentligen?..
 
Jag har ALDRIG blivit bortskämd, fått det jag behöver. går ut och rider i en blöt paddock i ösregn. har outfitar som kanske inte passar ut till detalj, som what? Det jag har fått är en ponny för 15.000 som inte kunde något. Jag fick ingen ponny för 800.000 somm kunde allt. fast vet ni, jag vann ändå;) killen säg något dressyraktit han hade gjort? hoppning, hoppninh, han var en hoppponny, JAPP. Jag kämpa så sjukt mycket med han i rusk och skur men se.
det lönar sig.. Man behöver inte ha allt.
 
Visst man kan bli sur och har lust att slänga allt i tippen ibland, jag vet. men det viktigaste är ju inte att man måste HA ALLT.. för seriöst ni vet vilka det är som regerar ute på tävlingarna ändå. Har aldrig sett en bortskämd unge rida bra, never..  Gå den långa vägen med svåra ponnysar tar jag..
se, jag har lärt mig SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket på killen ska ni veta. inte bara jag..
Så bort med alla bortskämda ungar och hit med ungar som tar det dom har..
 
Bara dura märken på kläderna, Bara snyggt snyggt snyggt.... Men serre tror det finns lika bra grejjor på ullared.
Jag menar defenetivt inte att om man har ridhus, solarium och sånt är man bortskämd. nej nej..
men jag tror ni med fattar vad jag menar.. vissa har tur och andra inte, men lura inte er själva!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0