Fått mycket frågor om killen

Vad ska du göra med han, och sånt!
Vart lite konstigt?

Killen och jag har utvecklas enormt på två år, vi låg på en HÖG nivå och vi kunde kommit mycket HÖGRE men det Var där han fick fång, han e 22 så liksom satsa nu, då kommer han bli halt och stå i box igen!
Det är inte kul för någon:
Jag kan killen in och utan, jag vet alltid fem sekunder innan han gör något att han kommer göra något , jag har kämpat väldigt mycket med han, han var hoppponny och kunde ingen dressyr alls, never!
Men nu går han mycket finare i dressyren.

Back, jag kommer hålla igång killen så länge tills vi känner att han inte årkar mer.
Just nu har han inte fattat att han är gammal, så fort en galoppfattnibg görs kuttar han iväg, trippar innan backar och är glad.

Jag har inga krav längre, inga STORA mål.
Det ända jag är noga med är att 1 gång i veckan ska han trimmas i paddocken så han inte är stel.
Annars så rider jag ut varje dag, han klarar inte mer i paddocken.
Målet med han nu är att ALLTID få han mjuk, han ska bli mjukare och mjukar i kroppen, alltid hålla ett högt tempo så han behåller röligheten, inte bli stel!
Detta är dubbelt så viktigt nu i vinter att han går fort och lösgörande arbete så han aldrig kan bli stel och mista röligheten, hans kropp ligger i mina händer nu, det är tungt att bära på men fan vad kul det är.!
Jag måste inse att hans ålder är gammal, men i kroppen, no way.
Jag och Olivia släppte han i paddocken har om dagen för att ta kort som kommer!
Det var typ 30 grader men herregudd vad han sprang, bocka och sprang hur fort som helst, men jag trappar hellre när och han stannar längre än att jag kör gärnet in i det sista!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dressyrlivv

Hej! Här få ny följa mitt liv, min vardag. hoppas ni gillar det. lämna gärna en kommentar efter er och säg vad ni tycker.

RSS 2.0